Margarita Matulytė (PDF)
https://doi.org/10.53631/MIS/2022.12.4
Straipsnyje gilinamasi į tautinio įvaizdžio kūrimo ir viešo reprezentavimo praktikas, strategiškai formuotus tapatybės stereotipus Lietuvoje, į tyrimų lauką įtraukiant ideologinių įtakų dėmenį. Apeliuojama į tautinės simbolikos tranzitinius procesus, kai ideologiniai centrai kaupė kaimo „grynosios“ kultūros elementus, juos transformuodavo į susintetintus atributus ir skleisdavo mieste kaip kolektyvinės tapatybės identifikavimo kodus, o valstybės simbolius įvairiomis kultūros administravimo, švietimo, visuomeninių veiklų priemonėmis skiepydavo kaime. Pritaikant etnopolitinę keliasluoksnę matricą, bandoma hipotetiškai numatyti tautinės simbolikos paplitimo visuomenėje tankį.
Reikšminiai žodžiai: etnosas, tauta, nacija, tautinė simbolika, tranzitas